Lubartów, niewielkie miasto w województwie lubelskim, może pochwalić się planem utworzenia nowego Terenowego Punktu Paszportowego. Pomysł ten został zainicjowany przez Michała Żmurka, kandydata na stanowisko radnego powiatowego, który obecnie pełni funkcję radnego Rady Powiatu w Lubartowie.

Burmistrz Krzysztof Paśnik również poparł stworzenie nowego punktu paszportowego. Podczas sesji Rady Miasta, która odbyła się 24 września, radni dyskutowali na temat projektu uchwały dotyczącej realizacji zadania z zakresu administracji publicznej pod egidą Wojewody Lubelskiego. Chodziło o przyjmowanie wniosków paszportowych oraz wydawanie paszportów.

Już kiedyś, w latach 1991 – 2006, w Lubartowie działał punkt paszportowy. Obecnie, mieszkańcy muszą udać się do Lublina, Białej Podlaskiej, Chełma lub Zamościa aby załatwić formalności związane z paszportem.

Warto jednak przypomnieć, że samorząd ma możliwość zawarcia umowy z wojewodą o utworzeniu Terenowego Punktu Paszportowego. Takie punkty paszportowe już istnieją w Puławach, Świdniku i Krasnymstawie.

Nowo powstały punkt paszportowy w Lubartowie będzie współfinansowany przez miasto i wojewodę. Zadaniem Urzędu Miasta będzie zapewnienie m.in. drukarek, czytnika linii papilarnych oraz skanerów. Wojewoda natomiast pokryje koszt zakupu komputerów i zorganizuje pracę punktu, określając harmonogram jego działania. Projekt uchwały zyskał poparcie wszystkich 19 radnych obecnych na sesji.