Konkurs dla uczniów szkół podstawowych
Chcesz sprawdzić swój matematyczny talent? Weź udział w konkursie dla uczniów ostatnich klas szkół podstawowych z powiatu lubartowskiego. Konkurs organizowany jest przez II Liceum Ogólnokształcące w Lubartowie.
Będzie to trzecia już edycja Międzyszkolnego Konkursu Matematycznego „Dwójka do Potęgi”. Zmagania konkursowe zaplanowano na dzień 3 czerwca 2022 r. Uczestnicy proszeni są o przybycie do siedziby II LO w Lubartowie, gdzie odbędą się konkursowe potyczki z matematyką.
Co zrobić, żeby móc wziąć udział w konkursie? Po pierwsze – należy się pasjonować matematyką, a to powinno iść w parze z dobrymi wynikami w nauce. Będzie to z pewnością jedno z najważniejszych kryteriów, które będą brane pod uwagę przy kwalifikacji do konkursu, ponieważ o tym, kto do niego przystąpi, zdecydują nauczyciele prowadzący zajęcia w szkołach podstawowych z terenu powiatu lubartowskiego.
Zgłoszenia będą przyjmowane do 27 maja 2022 r.
Cel konkursu
Konkurs wiedzy matematycznej organizowany jest przez nauczycieli tego przedmiotu, którzy pracują w II LO w Lubartowie.
Ich celem jest aktywne promowanie matematyki jako przedmiotu, który być może nie należy do najłatwiejszych, jednak jego opanowanie daje w życiu wiele możliwości i satysfakcji intelektualnej.
Formuła konkursu jest jedną z najcenniejszych w procesie edukacyjnym – daje motywację i emocje, pozwala rozwijać wiedzę i umiejętności, dzięki zdrowej konkurencji, dlatego nadal jest niezwykle atrakcyjna dla młodych ludzi, mimo rozwoju innych, alternatywnych form nauczania, związanych z łatwym dostępem do nowoczesnych technologii IT.
Konkurs jest również okazją do integrowania się uczniów, którzy mają podobne zainteresowania. Mimo, że konkurs matematyczny, jak każdy inny, nie jest „grą” zespołową i każdy uczestnik pracuje tu na swój własny „status”, jednak nie można zapominać, że jest to również zabawa, która ma rozwijać, nie dzielić.
Nadrzędnym celem organizowania takich projektów, adresowanych do uczniów szkół różnego szczebla jest promocja wiedzy i zachęcanie do rozwoju różnych talentów, w tym przypadku – matematycznych.