Lubartowska komunikacja miejska coraz popularniejsza

Mieszkańcy Lubartowa i okolic niedawno nie mogli jeszcze korzystać z usług komunalnego transportu publicznego, ponieważ go nie było. Miejska komunikacja ruszyła w styczniu 2022 roku. Przez kolejne tygodnie testowano różne rozwiązania oraz pojazdy, tak aby optymalnie dostosować je do realnych potrzeb użytkowników.

Obecnie można już powiedzieć z całą pewnością, że transport miejski cieszy się całkiem dużym zainteresowaniem mieszkańców, o czym świadczy liczba przewiezionych pasażerów. Trzeba jednak wziąć pod uwagę szczególne warunki, związane z programem pilotażowym, czyli możliwość korzystania z przejazdu, bez konieczności uiszczania opłaty za bilet.

Rzeczywistą popularność lubartowskiej komunikacji publicznej będzie można ocenić po tym, jak wiele osób zdecyduje się na to, by wsiąść do autobusu, wtedy gdy trzeba już będzie za tę usługę zapłacić.

Przed władzami miasta zatem jeszcze sporo pracy organizacyjnej, m.in. dotyczącej ustalenia tras oraz cen biletów, tak aby były one atrakcyjne dla pasażerów.

Testowanie trwa

W ramach przygotowań do otworzenia komunikacji miejskiej w Lubartowie na standardowych warunkach testowanych jest wiele opcji, zarówno jeśli chodzi o przebieg pierwszej trasy (na razie proponowana jest jedna), jak i pojazdów, które miałyby ją obsługiwać.

Od uruchomienia transportu miejskiego takie testy przechodzą kolejne autobusy. Od 14 marca br. mieszkańcy Lubartowa mogą wypróbować najnowszy pojazd. Będzie on kontynuował jazdę tą samą trasą. W ciągu najbliższych dwóch tygodni nie jest planowana zmiana jej przebiegu.

Łączna długość trasy to siedemnaście kilometrów. Podzielona została na dwadzieścia sześć przystanków. Obecnie komunikacja działa od poniedziałku do piątku. Łączy najpopularniejsze miejsca w Lubartowie, takie, które znajdują się w obszarze zainteresowań wielu mieszkańców. Dzięki odpowiedniemu usytuowaniu przystanków, ułatwiają one dostanie się do urzędów, szkół, kościołów, szpitala, na targ miejski czy też na dworzec kolejowy.

Pilotażowy przebieg trasy może jeszcze zostać skorygowany, dlatego obecnie jest testowany, podobnie jak pojazdy. Niedługo mają zapaść decyzje co do wyboru konkretnej marki pojazdu.